23 Nisan 2011 Cumartesi

e-logo'ların keyfi kullanımı

Eczanelerimizde kullandığımız e-logo'ların bilinçsiz bir şekilde hatalı olarak kullanımı sürekli dikkatimi çekiyor. Eczanesi kapalıyken açık bırakanlar, yine kapalıyken nöbet modunda açık bırakanlar, nöbetçiyken e-logoyu açmayanlar görüyorum sürekli. Bunun cezasını yalnızca hastalar çekiyor, benim de başıma geldi, neyse ki acil bir ilaç aramıyordum. İlaç almak için eczane ararken yanan bir e-logo gördüm, derhal o tarafa yöneldim fakat ne göreyim; eczane kapalı. Aynı şekilde başka bir akşam metrodan indim, ağrı kesici almam gerekliydi, baktım yanıp sönen bir e-logo, şansa bak dedim kendime nöbetçi eczane, gittim baktım, malesef o da kapalı. Dikkat edelim arkadaşlar, altı üstü bir düğmeye basmak gerekiyor, lütfen duyarlı davranalım ve zaten hasta olan veya hastası olan insanları daha fazla yormayalım.

Yeri gelmişken doğru kullanımı da yazayım;
Eczane açıkken, gerekli olduğunda : Normal modda açık olmalı (ışır vaziyette),
Eczane nöbetçiyken : Nöbet modunda açık olmalı (yanıp söner vaziyette)
Eczane kapalıyken : Kapalı olmalı.

22 Nisan 2011 Cuma

Manuel reçetenin silinmesi sonucu sistemde kayıtlı kalan ilacın sistemden silinmesi işlemi

Bu işlemi yapabilmek için öncelikle İTS yönetim paneline kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapıyoruz; giriş yaptığımızda karşımıza gelen ekrandaki "Günlük Reçete Dökümü"ne tıklıyoruz, sonrasında "Kurum" ve "Reçete Tarihi"ni seçip "Getir"e tıklıyoruz, ekrana reçete listeleri gelecek, sorunlu olan reçetenin yanındaki kutucukta kırmızı çarpı işareti çıkacaktır, bu kutucuğun hemen yanındaki merceğe tıklayıp reçetenin içeriğini açıyoruz, açılan bu pencerenin alt kısmında bulunan "Satış Kaydını İptal Et" tuşuna tıklayıp, karekodları sistemden silme işlemini gerçekleştirmiş oluyoruz.

İTS yönetim paneline girişte problem yaşayanlar buradan veya (0)312-309-12-92 numaralı İTS çağrı merkezinden yardım alabilirler.

Medula sistemine girilebilen ICD-10 kod sayısı arttırıldı

Daha önceden getirilen "yenilik" ile, reçete girişi sırasında girmek zorunda olduğumuz teşhis sayısı 3 iken, bugün itibariyle bu sınır kalktı. Sisteme yeni eklenen ve ICD-10 kodu yazdığımız kısmın hemen üzerindeki "Ekle" butonuna tıklayınca, ICD-10 girişi yapabileceğimiz yeni bir satır ekleniyor.
Ayrıca, "Ekle" butonunun hemen yanındaki arama kutucuğuna, ICD-10 kodunu bilmediğimiz teşhisin ilk 10 hanesini yazıp "ICD-10 Sorgula" butonuna tıklayınca, aramamıza uygun olan sonuçlar ekranda çıkıyor ve aradığımız teşhisi oradan seçerek reçeteye ekleyebiliyoruz. Aşağıdaki fotoğrafta, arama kutucuğuna "KRONİK" yazıp arama yaptırınca gelen ekranı görebilirsiniz, 20'den fazla teşhis göstermediğini farketmişsinizdir sanırım.

21 Nisan 2011 Perşembe

Medula Sistemine tanımlı ICD-10 kodlar

Medula sisteminde, reçete girişi sırasında girdiğimiz teşhisler ve ICD-10 kodları yayınlandı, zip formatındaki dosyayı Medula anasayfasından veya buraya tıklayıp indirebilirsiniz.

20 Nisan 2011 Çarşamba

Medula reçete girişi ve teşhis ICD-10

Medula reçete girişi sırasında teşhisleri yazma zorunluluğunun yanında artık teşhislerin bilinen ICD-10 kodlarını da yazmak gerekiyor. Eğer ki teşhise ait ICD-10 kodunu biliyorsanız yalnızca ICD-10 kodunu yazmanız yeterli, reçeteyi kaydettiğiniz anda yazdığınız ICD-10 koduna ait teşhis, yerine otomatik olarak yazılıyor.
Eğer ki teşhise ait ICD-10 kodunu bilmiyorsanız ve reçetede de yazmıyorsa, yukarıdaki gibi yalnızca teşhisi yazmanız yeterli oluyor. Bazı reçetelerde ise öyle bir teşhis var ki, ICD-10 kodu sistemde kayıtlı olmayabiliyor ve "ICD-10 kodu tanımlı değil." uyarısı çıkıyor karşımıza, o zaman yine yalnızca teşhisi yazıyor ve kaydediyoruz.

Şu an için 3 adet ICD-10 girebiliyoruz, bazı reçetelerde ise 4 ve daha çok teşhis olabiliyor, bu durumda benim bulduğum çözüm şu şekilde;
Yukarıdaki gibi ilk 2 teşhisi ICD-10 kodlarıyla girip, kalan teşhisleri ise ICD-10 kodu olmadan aralarında bir boşluk bırakarak yanyana yazıyorum. Yapılması gereken budur diyemem fakat başkaca da bir yol bulamadım açıkçası.

İTS Yönetim Paneli kullanarak İTS ürün sorgulama

Hepimizin bildiği gibi, bazen depodan gelen ilaçlar için medula sistemi "bu ürün daha önceden satılmıştır" uyarısı verebiliyor, sayısız defalar karşılaştığımız bu sorunun sebeplerinden bir tanesi de, kötü niyetli eczanelerin, ilacın karekodunu kullandıktan sonra depoya iade etmeleri ve iade edilen o ilacın da siparişimizle bize satılması olabiliyor, malesef bu sorun, depoların karekod ile çalışmamasının yarattığı sakıncalardan bir tanesidir. Bu başlıkta İTS yönetim paneli ile ilaca en son işlem yapılan noktayı bulabileceğiz;

Eczanem programı kullanarak İTS ürün sorgulama

Medula sisteminin cevap vermediği zamanlarda, acilen ilaç alması gereken hastalara ilaç verirken, ilaca ait karekodu kontrol etmek gerekiyor, medula sistemi açıldığı zaman reçeteyi girmek istediğimizde "bu ürün önceden satılmıştır" veya "bu ürün sistemimizde kayıtlı değildir" uyarılarıyla uğraşmamak için ilacın karekodu ile İTS kontrolü yaparak sorunların önüne geçebiliriz.