16 Eylül 2011 Cuma

İTS bildirimi için Java uygulaması ayarları


Evet, bundan böyle yeniden bilgisayarımıza JAVA kurmamız gerekecek. Amaç yeni İTS penceresini açabilmek, yeni İTS penceresinin amacı ise İTS satış bildirimini direkt olarak Sağlık Bakanlığı'na yapabilmeye olanak veriyor olması.

Pekiyi ne yapmamız gerek bu yeni sistemi sağlıklı biçimde kullanabilmek için ? detaylar işte aşağıda;
1- Öncelikle Java Applet'i buraya tıklayıp indiriyoruz ve kullandığımız internet tarayıcılarımızı kapattıktan sonra kurulumu başlatıp tamamlatıyoruz, burada sevindirici olan microsoftun ölmüş durumda bulunan Java Virtual Machine uygulamasını kurmuyor olmamız,

2- Sonrasında, internet tarayıcımızı açıp MEDULA sistemine giriş yapıp Kullanıcı İşlemleri kısmındaki Bilgi Güncelleme bölümünde bulunan İ.T.S. Satış Bildirimi Java Applet Uygulamasını Kullan kısmında bulunan seçeneği Evet yapıyoruz ve hemen altındaki Güncelle butonuna tıklıyoruz, üstte yeşil renkli Bilgileriniz Güncellenmiştir yazısını görüyoruz.



3- Reçete giriş işlemimiz sırasında kayıt işlemimizi tamamladıktan sonra her zaman yaptığımız gibi İTS Karekod İşlemleri butonuna tıklıyoruz; java yüklemesi göreceğiz, bu yükleme sonrasında karekodları ve ilaçları gördüğümüz bir sayfa göreceğiz, fakat bu sayfayı ilk açışımızda karşımıza sertifika uyarısı gelecek, bu uyarıda bulunan Always trust content from this publisher (Bu sunucudan gelen tüm içeriklere güven) seçeneğini seçip Run (Başlat) butonuna tıklıyoruz, devamında, aşağıda bulunan Şifre İşlemleri butonuna tıklıyoruz ve açılan pencerede gereken alanlara İTS kullanıcı adımızı ve şifremizi yazıyoruz (sonraki girişlerimizde şifre işlemlerine girmemiz gerekmiyor).













Kullanımına gelirsek; karekodlar tamam değil ise tamamlıyoruz, sonrasında altta bulunan İTS Satış Bildirimi butonuna tıklıyoruz ve Satış Bildirim işlemi gerçekleştirildi uyarısını bekliyoruz; uyarı çıktığında Geri Dön butonuna tıklayıp bir önceki sayfaya dönüyoruz ve eskisi gibi işlemlere devam ediyoruz.




Tüm bunları uyguladıktan sonra Internet Explorer'da halen problem yaşıyorsanız, Internet Explorer'ın Araçlar menüsünden İnternet Seçeneklerine girip, açılan pencerede Genel sekmesinde bulunan Gözatma Geçmişi kısmındaki Sil butonuna tıklayınca açılan pencerede bulunan bütün seçenekleri seçip Sil butonuna tıklamak suretiyle bütün Internet Explorer geçmişini, geçici internet dosyalarını ve tanımlama bilgileri ile çerezleri silerek temizlemenizi tavsiye ederim.



!!! DİKKAT !!!
Yeni Sistemde Listele özelliği yok malesef, bu yüzden İTS işlemi tamamlanmamış bütün reçetelerde hastaya verilen ilaçların karekodlarını almanızı tavsiye ederim; sonradan ilaçları tamamladığınız zaman İTS yapmak için karekod aramak zorunda kalmazsınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder