28 Nisan 2011 Perşembe

Teknisyen Sertifikalarının kalitesizliği

Adana Eczacı Odası'nda dün çıkan haber ile (peşini bıraksam kimbilir ne zaman çıkacaktı bu haber) 3. Dönem eczane teknisyenliği kursunu tamamlayanların sertifikalarını alabilecekleri söylendi. Gidenler almıştır ve alanlar sertifikaların kalitesini görmüştür, 2. dönem verilen sertifikalardan baskı kalitesi olarak iyi olmasına rağmen, yine resim kartonuna, yine renkli yazıcı ile kalitesiz bir şekilde basılmış ve sonrasında imzalanmış, Türk Eczacıları Birliği'nin, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın ve T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'nın logoları orantısız biçimde yeniden şekillendirilerek deforme edilmiş bir "belge"...

Bundan 1 yıl önce kurs bittiği sıralarda, 2. dönem sertifikalarını gördüğüm ve kalitesizliğini bildiğim için Kurs müdürü ve Adana Eczacı Odası ile görüşerek, eski bir grafiker olduğumu, hiç bir ücret talep etmeden sertifika için geçerli bir tasarım yapabileceğimi hatta isterlerse baskı ücretini kendim karşılayıp matbaada baskıyı yaptırabileceğimi söylememe rağmen Adana Eczacı Odası doğal olarak elinden birşey gelmeyeceğini söyledi, Halk Eğitim Merkezi ise yeni yazıcı aldıklarını söyleyerek başkaca bir şey yapamayacaklarını söylediler ve herbirimiz, sol tarafta gördüğünüz gibi son derece özensiz tasarlanıp, resim kartonuna basılmış "Kurs Bitirme Belgesi" edindik. Hayırlı uğurlu olsun...

Sonrasında oturdum ve yaklaşık 1 saat içerisinde bir tasarım yaptım. Nasıl mı yaptım, öncelikle internette binlerce benzeri bulunabilen güzel bir çerçeve hazırladım, sonrasında, sertifika üzerinde bulunan Türk Eczacıları Birliği'nin, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın ve T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'nın logolarını, "deforme etmeden" küçülterek sertifikaya uygun hale getirdim, en son da sertifikada olması gereken başlığı, aldığımız sertifikaya uygun yazıtipi ile yeniden yazdım ve işte sonucu sağ tarafta görüyorsunuz...

Bir bakın bakalım, sizce hangisi daha çok "Sertifika"ya benziyor...

Aylarca, kurs binasına ilk giren, hocalara bilgisayar konusunda yardımda bulunan ve kaybolan ders notlarını kendi yedeklerimden çıkarıp dersi devam ettiren ve gerektiğinde istenen her türlü harcı veren, sınavlara girip başarılı olan biri olarak uğradığım hayal kırıklığını kelimelerle anlatamam; anlatırım da, blog kapanabilir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder